2 Nisan 2008 Çarşamba

KİM ÖĞRETTİ ALFABEYİ??? AAAA... BEEEEE... CEEEE...


Gün geçmiyor ki bloglar aleminde bir ebelemece, sobelemece olayı gerçekleşmesin sayın okuyucu. Sevgili Muhabbet Çiçeğim sobelemişti beni bir zamanlar. Geç oldu ama çok yoğunum. Kendisinin anlayışına sığınıyor ve yanıtlıyorum harf sobesini. Zevkle. İki arada bir derede oldu. Zaten harflerin ilk çağrıştırdıkları idi konumuz. İyi oldu. Üzerinde fazlaca düşünmeden, öylece aklıma geliverenleri yazdım işte. Aha da buyurunuz okuyunuz efenim.


A- ANNE.. tatlı sert, yumuşak, sınırsız sevgi, şefkat, gülümseyen mavi gözler.
B- BABA.. sağlam, güçlü, direk, bir çift kırılmaz kanat, istediğin kadar yiyecek.
C- CENNET.. sevdiklerimin yanımda olduğu her yer.
Ç- ÇARŞI… her şeye karşı.
D- DEDE… bembeyaz saçlar, bembeyaz sakallar, sinirli ve aksi görüntünün altında her an ağlamaya hazır masmavi gözler. Bir de cepten çıkan şekerlemeler tabii.
E- ERKEK.. ??????
F- FARE… ıyyyyykkkk
G- GIRGIR… gelin-kaynana kavgalarını bitireceği iddia edilen süpürge çeşidi.
Ğ- ÖĞĞĞK.. iyyyrençççç
H- HOR HOR.. ilk aklıma gelenin bu olması şaşırtıcı, duydum ama hiç gitmedim.
I- IŞIK.. hani şu ılık süt içen. Heyt gidi… Koca kız olmuştur şimdi.
İ- İNEK… çok faydalı bir hayvan.
J- JALE APLA… eski bir komşumuz. İsminden çok şikayetçiydi nedense.
K- KARPUZ… kabuğu denize düşse ya artık.
L- LAL… hala severek dinlediğim ve en sevdiklerim arasındaki şarkı.
M- MAL… hem kafiye oldu, hem de çok var ortalıkta ya.. o bakımdan.
N- NAŞ NAŞ… ehi ehi…
O- OLUK… su sesi, çiçek kokusu, köyüm.
Ö- ÖCÜÜÜ… korkarım ben yahu.
P- PİSİKLET… habire üzerinden düştüğüm.
R- RASTGELE… ne hoş bir dilektir
S- SABIR… her kilidin, her kapının anahtarı
Ş-ŞÜKÜR.. kuzularım.
T- TAHİR.. eski ve özlenen dost
U- UMUT… ekmeğim.
Ü- ÜLKEM… aşkım
V- VATAN… hasretim
Y- YAŞAM… fani… sonrası baki…
Z- ZAMAN… özgür bir kuş, dinlemez kimseyi.

Du bakalım. Galiba Mukocuğum ve Firdevsciğim sobelenmemişlerdi. Haydi kızlarssss…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder