24 Temmuz 2013 Çarşamba

İçimizden Biri Nazan Erdoğan -- Röportaj: Nezih Tekman

Bu sıcak sohbet için sevgili Nezihe ve Nazan hanıma çok teşekkür ediyoruz! Nazan hanım iyi ki gitmiş arkadaşlarının zoruyla o taramaya.

Bu vesileyle bir kez daha herkese taramalarını zamanında yaptırmayı hatırlatıyoruz.

Sevgiyle kalın

Nazan Hanım kendinizi biraz tanıtır mısınız bizlere?

1958 doğumluyum, 31 - 23 yaşlarında iki kızım var. 7 sene önce İstanbul'dan Antalya' ya geldim ve burada yaşamaya başladım. Sık sık İstanbul'a ailemin yanına ve çocuklarıma gidiyorum. Büyük şehirlerde yaşamayı sevmiyorum, bir doğa tutkunuyum. 

 
Teşhis konulduğunda neler hissettiniz? Nasıl bir tedavi sürecinden geçtiniz? 

Ailede bu hastalık vardı, bende kontrollerimi yaptırıyordum ama 1.5 sene geçmesine rağmen kontrollerimi ihmal etmiştim. Ablamda yaşadık bu hastalığı Allaha şükür o iyi şimdi.

Ben bir taramaya katıldım, belediyedeki arkadaşlar ısrar ettiler gel diye, ve gittim, iyi ki ısrar etmişler, Çok şanslıyım erken teşhisti. Öğrendiğimde yok canım, bu çok önemli bir kitle değildir diye düşündüm nedense, öyle hissettim, bir yandan da içimden evet bu başıma gelecekti, ihmal ettim, hatalıyım diyordum. Hayat sürpriz yapıyor, bende bunu hayatın bana sürprizi olarak kabul etmeliydim. Hemen mamografi ve ultrason ve tahliller yapıldı, Sonuç kesindi, kitlenin alınması gerekiyordu. 

Tüm sevdiklerim seferber oldular ve en iyi doktorlar arandı, herkes birini öneriyordu, Sanırım bu süreç beni en çok sıkan süreç oldu, Çünkü bu süreçte, sizin aklınıza kim yatarsa ve kime güvendiyseniz, onunla yola devam etmek istiyorsunuz, bu size güven veriyor. BEN DE ÖYLE YAPTIM… Doktoruma güvendim , ameliyatımı oldum. Başka rahatsızlıklarımda olduğu için detaylı bir check -up'tan geçtim bu arada, ve radyoterapi almaya başladım. 2. ayın sonunda, tedavim devam ediyor.  


Hayatınızda neler değişti kanser öncesi ve sonrası? 

Beni en çok mutlu eden , sevdiğim herkesin benim için gösterdiği ilgi ve çaba, onları çok seviyorum. Çocuklarım bu dönemde hep yanımdaydılar, başka şehirlerde olmalarına ve işleri okulları olmasına rağmen hep yanımda oldular.. Bana güç verdiler, başıma gelen bu hastalık vesilesiyle öyle güzel dostlar ve insanlar tanıdım ki, beni en çok mutlu eden bu oldu…Her şerde bir hayır vardır sözü çok doğruymuş. Hayatı hep iyi ve güzel taraflarından alıyorum, inat ve sabırla ve sevgiyle gülümsüyorum ona, gerçekten sevgi her şeyin çaresi ve yaşanılabilir yapıyor hayatınızı. Kendimi daha çok seviyorum, insanları daha çok seviyorum. Kendime daha iyi bakmayı öğrendim artık, ihmalkarlığı hayatım dan çıkardım.
 

Son olarak Kanserle Dans edenlere ve Kanserle Dans ailesine söylemek istediğiniz bir şey var mı? 

Kanserle dans ailesi benim için en güzel aile, çünkü sevgi, ilgi, doğru bilgi ve güzel yürekleri ile bir çok insana ışık ve sevgi seli oluyorlar. Onları kutluyor yolları ışık dolsun diyorum. UMUT DOLU Sevgiler

Nazan ERDOĞAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder