2 Ağustos 2013 Cuma

Adem Tural ile Kemik İliği Nakli Öncesi Mini Sohbetimiz

Adem Tural
Merhaba Adem, hikayeni paylaşır mısın bizimle ?
Ben Şırnaklıyım. Gece ateşleri oluyordu  boyun ağrısından uyuyamıyordum, çok kötüleştim Diyarbakır'da 1 ay kaldım yürüyemez hale geldim. Bizim orada doktorlar teşhis koyamadilar. Sonra Ankara'ya götürün dediler ve buraya geldim. Lenfoma yaygın kemik tutulumu hastalığım.
ben ve ilaçlarım
Nakil olacaksın değil mi?
Evet şu an kemoterapi alıyorum. İliğim bozulmuş, ilik nakli olmadan iyileşemiyom. Ankarada onkoloji hastanesinde tedavim.  Ailemizden hepsinden kan aldılar ilik için, kardeşiminki uydu doktor çok şanslısın dedi. Kurban bayramından sonra nakil yapılacak.
Moralini nasıl yüksek tutuyorsun ?
Doktor aileme çoçuğunuzun yaşaması bir mucize demiş. Kemiklerim iflas etmişti. Bundan 1,5 sene önce çok ağır ilaçlar aldım. Gene de dayandım şükrettim, Allaha dua ettim. Moralim yüksek ama bazen hastanenin psikoloğu gelip konuşuyor benimle ve kendimi daha iyi hissediyorum.  

Hastalıkla mücadele edenlere mesajın var mı? 
Ben korkmuyorum, onlarda korkmasınlar. Morallerini hep yüksek tutsunlar. Sevgilerimle.

Adem Tural


Mini bilgi:  

Kemik İliği Nedir?

Çocukluk çağı lösemilerinde esas olan ilaçla tedavidir. Toplam 3-3.5 yıl süren kemoterapi sonunda % 85'lere varan oranda tamamen iyileşme sağlanır. Tedaviye cevap alınamayan vakalarda ve bazı özel durumlarda kemik iliği nakli uygulanabilir (%5-10 oranında).

Tedavi esası nedir?

Kemik iliği naklinde temel prensip, kan hücrelerinin yapımını sağlayan ana-kök hücrelerin sağlam bireylerden (verici-donör) alınarak lösemi hastasına verilmesidir. Böylece normal kan yapımı sağlanmış olur.

kaynak: losev.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder